Hassua.

Alettiin ystävän kanssa muistelemaan millaista oli ennen kun oli netti ja tietokone. Totesin, että enää en osaisi olla ilman. Tulee vieroitusoireita, jos joku päivä ei pääse nettiin ollenkaan. Varsinkin blogin kirjoittaminen on addiktoivaa.

Sit ruvettiin muistelemaan aikaa ennen kännykkää, tai mikroaaltouunia, tai väritelkkaria, tai kaukosäädintä, tai kun oli vaan kaks telkkarikanavaa. Jestas! Miten sitä on ennen saanut päivänsä kulumaan!

Silloin kun mä olin lapsi, meillä oli mustavalkotelkkari. Olin tosin aika pieni kun saatiin värisellainen. Puhelin meille tuli vasta kun mä olin jotain 8-9vee. Enkä edes muista millainen oli meidän eka telkkari missä oli kaukosäädin.

Mutta ei me kyllä paljon lapsena telkkaria katsottu. Eihän sieltä tullut lastenohjelmiakaan kun vähän. Leikittiin kaiket päivät ulkona, sisälle tultiin kun tuli pikkukakkonen ja pätkis ja sitten mentiin nukkumaan (vaikka oli miten yritetty väistää nukkumatin unihiekkaa). Vähän vanhempana sydän sykähdellen katsottiin jos jossain ohjelmien välissä tuli musiikkivideo. Tai jos levyraadissa tuli jotain muutakin kun huonoa musiikkia.

Nyt mä oon kyllä vähän samassa tilanteessa kun silloin. Siis kanaviahan löytyy satoja, ja kaukosäätimiäkin on varmaan kuusi, mutta telkkarista ei tuu mitään katsomisen arvoista. Vähän sama juttu kun lehti, josta marisin just. Telkkarista ei tule kuin valmiiksi naurettuja jenkkisarjoja ja huonoja amerikkalaisia elokuvia vuodelta viis. Mä olenkin viime viikkoina katsonut saksalaista rtl:lää ja voxia. Saksaksi dubattuja sarjoja ja leffoja ei mun sietokyvyllä katsota, mutta voxilta tulee esimerkiksi ohjelma, jossa neljä ihmistä kokkaa vuorotellen toisilleen "täydellisen illallisen". Ne antaa toisilleen pisteitä ja voittanut saa palkkioksi tukun rahaa. Vitsi ne on niin tosissaan! Yhdellä kilpailijoista (mies) oli viime viikolla tosi törkeet mustat nahkahousut ja se oli kihartanut hupenevat haivenensa tärkeää iltaa varten. Aivan loistavan mauton ohjelma, just sellainen johon jää koukkuun.

Eilen istuin koko illan tietokoneen ääressä, telkkari jääkin yleensä paitsioon nykyisin. Jos yrittäis tänään irrottautua tän äärestä vähän nopeemmin... Mä yritän...